Elektroniczny KRS

Elektroniczny KRS zaczął obowiązywać od lipca 2021 roku. Przedsiębiorcy prowadzący podmioty wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego powinni przygotować się na to, że od tego miesiąca nie ma możliwości składania papierowych wniosków i formularzy w sądach rejestrowych. To ogromna zmiana dla właścicieli firm – na co powinni zwrócić uwagę? Jak ułatwić sobie składanie wniosków do KRS?

Elektroniczny KRS uniemożliwia składanie wniosków w formie elektronicznej. Istotnie należy tutaj zaznaczyć, że przedsiębiorcy powinni nabyć urządzenie umożliwiające potwierdzenie tożsamości na dokumentacji elektronicznej oraz w korespondencji z KRS.

Z jakich narzędzi mogą korzystać przedsiębiorcy?
– kwalifikowany podpis elektroniczny
– profil zaufany

Istotnie należy tutaj wspomnieć o większych zastosowaniach podpisu elektronicznego z certyfikatem, który opróćz kontaktów z administracją umożliwia również m.in.:
– zawieranie umów z kontrahentami, pracownikami;
– wystawianie faktur;
– podpisywanie dokumentów biznesowych;
– udział w zleceniach;