Jak założyć profil zaufany ePUAP?

Przedsiębiorcy, którzy dotychczas wszelkie sprawy związane z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub innym urzędem załatwiali tradycyjnie, składając papierowe dokumenty i wizyty. Ze względu na czasochłonne i żmudne procedury powstało rozwiązanie, które pozwala usprawnić i ułatwić wszelkie urzędowe formalności.

Wnioskodawcy mogą skorzystać z ePUAP, czyli bezpłatnej platformy umożliwiającej kontakt elektroniczny z jednostkami państwowymi. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej jest miejscem, gdzie przedsiębiorcy mogą bez wychodzenia z domu załatwiać sprawy formalne, sprawdzać statusy spraw i wniosków oraz odbierać i wysyłać urzędową korespondencję.

Z usługi skorzystać może każda osoba, która posiada numer PESEL, konto ePUAP lub może potwierdzić tożsamość w Internecie poprzez bezpłatny profil zaufany lub certyfikat kwalifikowany.

Jeżeli nie wiesz jak założyć profil zaufany ePUAP, a chcesz sprawnie i szybko załatwiać sprawy urzędowe, to jedynym wymaganiem jest zarejestrowanie się na odpowiedniej platformie poprzez wypełnienie krótkiego formularza, a następnie podanie numeru PESEL, który umożliwia założenie konta. Profil Zaufany potwierdzić można już w dniu złożenia zakupu poprzez np. bankowość elektroniczną.